Dagligdagen i vuggestuen

Kl. 7.00:

Institutionen åbner – børn modtages ved morgenbordet. For at undgå madspild, vil vi gerne have besked om, hvorvidt dit barn spiser med.

Kl. 7-7.30:

Morgenmad ved morgenbordet og hygge.

Kl. 7.30-8.00:

Morgenhygge og leg.

Kl. 8.00-9.00:

Børn og personale går på deres stuer og leger.

Kl. 9–9.30:

Morgensamling.  Der siges velkommen, synges sange og børnene får brød og frugt.

Vi vil opfordre til at aflevere inden klokken 9.00. Det er vigtigt for børnene at være med til

Morgensamlingen, hvor vi taler om, hvad der skal ske i løbet af dagen. Det er en god måde at komme ind i fællesskabet på.

Kl.9.30-10.30:

Børnene deles i mindre grupper, hvor de tager på tur, går på legeplads, er kreative eller laver andre aktiviteter.

Kl.11.00-11.30

Vi spiser frokost – børnene hælder selv op efter alder og kunnen, og maden bliver stillet på bordet, sådan at børnene kan se og dufte maden.

Vi har principper for det pædagogiske måltid, som alle stuer arbejder efter.

Mindre børn spiser og sover selvfølgelig efter behov.

kl.11.30-12.30

Børnene bliver puttet. De yngste sover i barnevogn eller krybbe, og de større børn (fra ca. 2 år)

sover i senge på vores hemse.

Kl.12-14:

Alle stuer mødes på ”vågenstuen” og hjælper med at passe hinandens børn, mens de voksne afvikler pause.

Børnene vågner, bliver skiftet og får tøj på.

Kl.14.00:

Børnene får et eftermiddagsmåltid.

Kl.15-16.00:

Leg på stuerne eller på legepladsen, og børnene begynder at blive hentet. Vi kan også være delt i

mindre grupper rundt omkring i huset om eftermiddagen.

Kl.16.00-16:15:

Alle stuer samles, i fællesrummet, på en af stuerne, eller på legepladsen.

Kl.17.00:

Vuggestuen lukker.